
Mange penge brugt på marketing er spildte, fordi der ikke er nogen, der har tænkt på segmentering af målgruppen undervejs. Dette fører så til, at annoncer og reklamer bliver vist for folk, som aldrig i en million år kunne være interesseret i at købe dit produkt eller din ydelse. Og det fører også til, at der er mange folk, som i princippet godt kunne tænkes at ville blive kunder, der aldrig lærer om det.
Hvad er segmentering i grunden? Bliv klogere på det her.
Hvad er segmentering?
Segmentering er, når du opdeler dine mulige og/eller nuværende kunder i grupper. Vidt forskellige parametre kan bruges til at opdele kunderne, fx deres geografiske lokation, deres alder, interesser eller de medier, de gør brug af. Segmentering får ikke blot betydning for, hvem dine annoncer bliver vist for, og hvor de vises. For segmentering får også betydning for den måde, du fx skriver til folk på.
Virksomhed i Roskilde? Hent hjælp fra et marketingbureau
Ønsker du at lære mere om segmentering, og hvordan det adskiller sig fra målgrupper? Bliv klogere på segmentering her hos TEXTA, der bl.a. hjælper virksomheder i Roskilde med deres segmentering og online marketing. Over en årrække er der gode penge at spare ved at tage segmentering alvorligt, så du ved, du når ud til folk, der måske vil have dit produkt, og at du bruger rette tone over for dem.
Få professionel hjælp til segmentering af målgrupper
Laver din virksomhed erhvervssalg, er det nogle andre ting, der gør sig gældende ved segmentering, end når vi taler salg til private. Hvis du har interesse for at nørde med de forskellige kriterier, du kan segmentere efter inden for B2B- og B2C-salg, så kan du læse om segmentering hos et bureau inden for marketing. Ønsker du at få professionel hjælp til segmentering af målgruppe, så kontakt TEXTA.