Fortæl den helt rigtige historie om dig selv med en flot virksomhedsfilm

Med en inspirerende virksomhedsfilm kan du fortælle lige præcis den historie, du ønsker, hvilket er en effektiv måde at skabe engagement i din virksomhed på.

En virksomhedsfilm med klare signaler kan på en effektiv måde fortælle din målgruppe, hvad du står for, og hvad du kan tilbyde.

En virksomhedsfilm kan også fungere som inspiration for din målgruppe, mens det også vil styrke dit brand, når din målgruppe bliver mødt af en flot og professionel film.

Hvorfor skal du bruge en virksomhedsfilm?

Formålet med en virksomhedsfilm er at skabe et indtryk af din virksomhed på ganske få minutter. Det kan virke som en svær opgave, og det er derfor også en god idé at få hjælp fra professionelle.

En virksomhedsfilm kan bruges i rigtig mange sammenhænge, og det er derfor en god idé for alle virksomheder at have en kort fortælling på video klar til forskellige situationer.

En virksomhedsfilm kan bl.a. bruges til:

  • At byde besøgende på din hjemmeside velkommen med en visuel fortælling om hvem du er

  • At pryde diverse sociale medier hvor den på få minutter kan fange forbrugerens opmærksomhed med en fortælling, som får din virksomhed til at skille sig ud fra mængden

  • At præsentere din virksomhed for andre på eksempelvis messer og salgsmøder

En virksomhedsfilm kan altså bruges i et væld af forskellige sammenhænge, og du kan sikkert også selv komme på et par idéer til, hvor en virksomhedsfilm kan gøre gavn.

Fordele ved en virksomhedsfilm

Den store fordel ved virksomhedsfilm er, at du på kort tid kan fortælle om din virksomhed. Det er en effektiv måde at få dit budskab ud på, hvilket er en fordel i rigtig mange situationer.

Ved messer og salgsmøder er en virksomhedsfilm altid bedre end et langt PowerPoint show, da video er en meget mere interessant og fængende måde at kommunikere på.

Det samme gælder for en virksomhedsfilm til din hjemmeside, der vil have en helt anden evne til at fange og fastholde besøgendes interesse.

Og på diverse sociale medier viser en video virkelige sine kvaliteter, da brugere som udgangspunkt har tendens til hurtigt at scrolle igennem et nyhedsfeed, hvorfor det derfor handler om at få dit indhold til at skille sig ud.

Med en video til din virksomhed kan du gøre netop det, da en video som sagt er meget bedre til at fange opmærksomhed end eksempelvis en stillestående annonce.

Generelt er video er fantastisk måde at fortælle på, og den slår andre kommunikationsformer med længder, hvorfor en virksomhedsfilm bør være en fast del af din marketingsstrategi.

Hvordan skaber du en god virksomhedsfilm?

En god virksomhedsfilm handler om storytelling. Vi mennesker elsker nemlig historier, og du kan derfor skabe forbindelse og kontakt til dine kunder ved at fortælle en interessant historie.

Du skal fortælle netop din historie, hvor du klart og tydeligt kommunikere dine vigtigste beskeder ud til potentielle kunder. Derfor skal du først og fremmest finde ud af, hvad dine vigtigste beskeder er, samt hvordan du gerne vil fortælle dem.