Effektiv digital markedsføring kræver velskrevet content

Hvordan gør du opmærksom på din virksomhed i en digital tidsalder? Hvis du ikke har en ydelse, der er så unik, at det er lige før, du har monopol, er du nødt til at tage digital marketing seriøst. For folk vil ikke finde dig og dine produkter på eget initiativ. Du har flere tricks til din rådighed, når målet er at få folk ind på din webshop og konvertere (altså forvandle) besøgende på din webside til købere.

Relevante tekster giver dig flere besøgende og købere

At du fylder din side op med relevant content, er et af de mest centrale redskaber, du kan anvende for at drage folk til din side. Content er tekster, fx blogindlæg, produktbeskrivelser og -anmeldelser, der i første omgang gør, at din virksomhed bliver vist højere i søgeresultater på fx Google. Og i anden omgang er content med til at overbevise besøgende om, at de skal købe ydelser/produkter hos dig.

Overvej en tekstforfatter til at skrive tekster til din side

Tungen skal du holde lige i munden, når du laver content – og ideelt set bør du få professionelle til det, fx tekstforfattere med viden om SEO (søgemaskineoptimering). Content skal nemlig skrives, så både folk og søgemaskiner får en god læseoplevelse. Søgemaskiner skal ligesom folk kunne læse en tekst og nå frem til, at din side er troværdig. Content skal skrives, så at begge læsere tilfredsstilles.

Glem ikke mennesket, når du laver content

Husk ikke at glemme mennesket, når du laver content. For hvor du kan købe dig til en god placering i søgeresultater, så kan du ikke købe dig til købere – det bliver i hvert fald ikke en rentabel forretning, du kan drive på den måde. Dine tekster skal være reelt informerende og i øvrigt motivere til et køb.

Er du i tvivl om, hvordan du skal gribe content an, så få hjælp til det.